Spring naar content

"*" geeft vereiste velden aan

Stap 1 van 4

Over dit formulier

Met dit formulier kun je een subsidieaanvraag indienen waarvan de uitreiking plaatsvindt tijdens “Buren Bruist”.

Er is dit jaar € 35.000 beschikbaar voor nieuwe ideeën van inwoners, verenigingen of organisaties om hun straat, buurt, dorp of stad nóg mooier, leuker en leefbaarder te maken.

Deze “Buren Bruist” subsidieaanvraag is bedoeld voor nieuwe ideeën, plannen en initiatieven die meer kosten dan € 750 *.

Alle aanvragen worden beoordeeld door een jury die bepaalt hoe het totale subsidiebedrag wordt verdeeld en aan wie het wordt toegekend.

De volgende criteria zijn belangrijk wanneer je een aanvraag indient:

  • Het initiatief heeft een positief effect op de leefomgeving en zorgt voor ontmoeting en verbinding tussen inwoners. De basis is van, voor en met elkaar.
  • Een initiatief heeft draagvlak binnen de straat, buurt, dorp of stad en wordt ondersteund door meerdere inwoners. Daarom vragen we vijf handtekeningen (buren/omwonenden) ter ondersteuning bij de aanvraag.
  • Het initiatief is voor iedereen toegankelijk (openbaar).
  • Het initiatief moet binnen een jaar worden georganiseerd of uitgevoerd.
  • De aanvraag moet voor 26 mei 2025 zijn ingediend via de website www.buren.nl.
  • Nieuwe, niet eerder uitgevoerde initiatieven krijgen voorrang.
  • Initiatieven waar andere organisaties of mensen een bijdrage aan leveren (in tijd of geld) krijgen voorrang.

* Heb je een aanvraag van €750,- of minder? Dan kan je beter het “samen aan de slag” leefbaarheidsbudget aanvragen.

Daarnaast vragen we:

  • Een omschrijving van wat je van plan bent
  • Een begroting
  • Een planning
  • Op welke locatie is het?
  • Op welke manier leveren andere organisaties of mensen een bijdrage? (financieel, materiaal, inzet of anders)

Zo werkt het

  • Als het nodig is kun je een foto of tekening van de plaats of ruimte toevoegen waar je een bijdrage voor aanvraagt. Zorg dat je deze foto’s vooraf maakt en digitaal beschikbaar hebt voordat je dit formulier invult.
  • Voor een snelle en correcte afhandeling is het belangrijk dat je alle vragen juist beantwoordt en het formulier ondertekent.
  • Informatie over het verwerken van jouw persoonsgegevens vind je in de privacyverklaring op onze website.
  • Je logt in met DigiD.
  • Velden met een * zijn verplicht.

Inloggen met DigiD

Je bent succesvol ingelogd met DigiD. De vooraf ingevulde persoonsgegevens kun je niet wijzigen.

Wij sturen je altijd een e-mail met een bevestiging. Controleer daarom goed of het ingevulde e-mailadres juist is.

Je gegevens

Aanhef*
Namens wie dien je het plan in (indien de aanvrager jonger is dan 18 jaar is goedkeuring van ouder/verzorger nodig). Bijvoorbeeld jezelf / groep/ organisatie/ vereniging etc.
Bevestig dat je voldoet aan de voorwaarden voor deze aanvraag.*
Je kunt maar 1 keer per kalenderjaar een aanvraag doen.
Geef een korte beschrijving van jouw plan of idee.
Geef hier aan voor welke doelgroep je dit doet, bijvoorbeeld: “ouderen, jongeren, straat, buurt, dorp”
Beschrijf hier in welke periode of op welke dag je aan de slag gaat.
Overleg met jouw buurtgenoten of andere betrokkenen over jouw idee of plan.
Voeg een begroting (kostenoverzicht) toe.
Het bankrekeningnummer waarop je de bijdrage wilt ontvangen
Naam rekeninghouder
Denk aan geld, materialen of andere zaken.
Max. bestandsgrootte: 10 MB.
Voeg hier een kostenoverzicht van jouw idee of plan toe
Sleep bestanden hierheen of
Max. bestandsgrootte: 50 MB, Max. aantal bestanden: 10.
    Stuur hier eventuele bijlagen mee die jouw aanvraag extra toelichting geven. Je kunt maximaal 10 bijlagen toevoegen

    Ondertekenen en versturen

    {all_fields}
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.